79 yaşındaki dizi, film ve tiyatro oyuncusu Halil Ergün, 'Nil Gülsüm ile Maksat Muhabbet' adlı YouTube programına açıklamalarda bulundu.
Türkiye'de yargının siyasallaşmasının ve Gülencilerin devletin en hassas kademelerine sızmasının önünü açan 2010 referandumunda büyük bir keyifle 'evet' oyu kullandığını belirten Ergün, "Anamı babamı da aldım gidip oy kullandım. O referandum 12 Eylül ile bir hesaplaşmaydı" ifadelerini kullandı.

'HER HALTI ATATÜRKÇÜLER YİYOR'
Ergün, Türkiye'deki Atatürkçüleri de suçlayan ifadeler kullanarak kendisinin Atatürkçü olmadığını belirtti. Programın sunucusu Gülsüm'ün neden özellikle "Atatürk" ifadesini kullanmayı tercih etmediğine yönelik sorusunu yanıtlayan Ergün, "Ya Atatürk'ü sence... Ya üç sene kullandığı, soyadı kanununda zaten hasta olan bir adamcağızın şeyde... Herkes Atatürk, her halta Atatürkçülük yapanlar oluyor biliyorsunuz değil mi yanlışlıkla? Mustafa Kemal ve arkadaşları..." ifadelerini kullandı.

Ergün'ün, "Her haltı bu ülkede Atatürkçüyüm diyenler yiyor" şeklindeki sözleri sosyal medyada büyük tepki topladı.
Cumhuriyet'in kuruluş sürecinin doğru anlaşılması gerektiğini savunan Ergün, Mustafa Kemal'in ortaya çıktığı tarihsel şartlara dikkat çekerek, "Hepimiz, biz imparatorluk çocuklarıyız. Yani kolay, gökten zembille inmedi Mustafa Kemal" dedi.
www.sozcu.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Mega Ajans ve Rek. Tic. A.Ş'ye aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez.

1 saat önce
44










English (US) ·