COP31 Başkanı ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum'un Londra İklim Eylemi Haftası kapsamındaki programı devam ediyor. Etkinliklerin ikinci gününde Bakan Kurum ile Bakan Bayraktar, BM Genel Sekreteri Antonio Guterres ile bir araya geldi.
Bakanlar Kurum ve Bayraktar, Londra'da BM Genel Sekreteri Guterres ile görüştü
Görüşmede Türkiye'nin COP31 hazırlıklarına ilişkin bilgilendirme yapıldı, COP31 Eylem Gündemi, enerji güvenliği, yenilenebilir enerji hedefleri, döngüsel ekonomi konuları ele alındı.
BAKAN KURUM: KÜRESEL İŞ BİRLİĞİNİN GÜÇLENDİRİLMESİNE YÖNELİK ÖNCELİKLERİMİZİ DEĞERLENDİRDİK
Görüşmeye ilişkin sosyal medya hesabından paylaşım yapan Bakan Kurum, "COP31 hazırlıkları çerçevesinde Eylem Gündemimizi ele aldık; iklim kriziyle mücadele, enerji güvenliği, döngüsel ekonomi ve küresel iş birliğinin güçlendirilmesine yönelik önceliklerimizi kapsamlı şekilde değerlendirdik. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanımız Sayın Alparslan Bayraktar ile katıldığımız görüşmede temiz enerji konusunda çalışmalarımızı paylaşarak, iklim hedeflerine ulaşmada ortak iradenin ve uluslararası dayanışmanın belirleyici rolünü bir kez daha vurguladık. Sayın Genel Sekreter'e yapıcı yaklaşımı ve değerli katkıları için teşekkür ediyorum" mesajını verdi.
BAKAN BAYRAKTAR: SÜRDÜRÜLEBİLİR VE DAHA TEMİZ BİR GELECEK İNŞA ETMEK İÇİN ÇALIŞMAYA DEVAM EDECEĞİZ
Bakan Bayraktar da verimli bir görüşme gerçekleştirdiklerini belirterek, "Görüşmemizde, küresel iklim krizine karşı yürütülen ortak mücadeleyi, gelişmekte olan ülkeler için adil bir küresel enerji dönüşümünün önemini ve sürdürülebilirlik konusunda atılması gereken somut adımları kapsamlı şekilde ele aldık. Ayrıca Enerjide Tam Bağımsız Türkiye vizyonumuzdan, yenilenebilir enerji kurulu gücünde ulaştığımız seviyeden, 2035 yılına kadar bu kapasiteyi üç katına çıkarma hedefimizden ve enerji verimliliğine yönelik yatırımlarımızdan bahsederek, ülkemizin enerji politikalarındaki güçlü vizyonunu Sayın Genel Sekreter'e detaylı bir şekilde aktardık. Ülkemizin 2053 Net Sıfır Emisyon ve yeşil kalkınma hedefleri ile COP31 Dönem Başkanlığı vizyonu doğrultusunda kararlılıkla hareket ediyoruz. Enerji arz güvenliği ile çevre politikalarının birbirini güçlü bir şekilde tamamladığı bir ortaklıkla sürdürülebilir ve daha temiz bir gelecek inşa etmek için çalışmaya devam edeceğiz" paylaşımını yaptı.

3 saat önce
40










English (US) ·