Kaynak:CNN TÜRK
Orta Doğu'da savaş başlayınca altında sert düşüşler yaşandı. ABD/İsrail-İran savaşının başlamasıyla, yani 28 Şubat'tan bu yana altın yüzde 20 geriledi.
ABD ile İran arasında savaşa kalıcı çözüm bulunması amacıyla yürütülen görüşmelerde ilerleme sağlandığı açıklandı. Peki İsviçre’de gerçekleştirilen ABD-İran görüşmeleri, piyasalara nasıl yansıdı?

Altın ve Para Piyasaları Uzmanı Adnan Kapukaya konuyla ilgili, “Yani ons fiyatına baktığımızda 4 bin 250 ile 4 bin 260 dolar aralığı gün içinde takip ettiğimiz önemli noktalar. Şimdi öncelikle altın geçen haftaya göre 100 TL bir yukarıda açıldı şu anda piyasalar. Biraz sakin gibi gözüküyor ama şu anda Amerika-İran görüşmesi olumlu gözüküyor. Net açıklandıktan sonra piyasayı daha net göreceğimizi söyleyebilirim. İşte Türkiye seviyesinde dolar endeksi de önemli bir nokta. Bu altın çıkışıyla alakası olan bir şey. Yani yükseldikçe altında bir baskı olabiliyor. Ons bugün en yüksek 4 bin 220, aşağıda 4 bin 135 seviyesini gördü” diye konuştu.

Altında yeni rekor gelir mi?
Adnan Kapukaya, “Doların destekli olması altın düşüşü şu an için durduruyor. Yani yükselişi fazla olmayabilir. Sebebi de şu, yani bu beklentiyi zaten satın aldılar. Gözler muhtemelen yine FED’in açıklamasına dönecek. Baktığımızda Amerikan borsaları şu anda ciddi bir şekilde yüksek. Yüksek olması orada bir anlaşma olacağına işaret. Dolayısıyla şu anda olumlu gidiyor ama 14 madde net olarak açıklanırsa altın-TL bazında bir 6 bin 500 lira tekrar kısa vade görebiliriz” ifadelerini kullandı.










English (US) ·